Chinees LL servies III

AJ bood me aan om een aantal vragen die ik nog over de chinese schaal van 28 jauari heb, op het Forum te plaatsen op de Gotheborg site.Ook gaat een mail via hem naar vrienden die mogelijk iets meer kunnen vertellen.
Reactie: Er wordt gedacht dat de term Lange Lijs te maken heeft met het schilderij van James McNeill Whistler met de naam “Purple and Rose: The Lange Leizen of the Six Marks” uit 1864:  
LL schilderij
Gevonden op Internet: Het Mosa karakterteken no 622  (vanaf 1910) wat voonamelijk onder het kantige en 3de LL servies wordt gevonden:
90. Kangxi Nian Zhi – “Kangxi period made”
90
Kangxi marks are by far the richest group compared to all other period marks. Kangxi porcelains are also considered by many the peak of Chinese porcelains and some Kangxi fakes are the most difficult of all to tell.

Genuine marks from the period: During most of the Kangxi reign the emperor’s mark was not alowed to be used so other symbols or frequently the Ming emperor, Chenghua’s mark took its place. There could also be used just empty circles with no mark within, or even no mark at all, or 4 character hallmarks marks of commendation. Late in the period the order was rescinded and a 6 character reign mark was permitted. The only time a Kangxi Imperial mark appeared without the circles was on the peachbloom wares and certain other scholar’s table items and it is always 6 characters written either in two horizontal lines or two vertical columns. Some Imperial pieces decorated at the Palace Workshops that were made late in the reign had a four character reign mark, but they are always enclosed by a double square and are almost always written in overglaze blue enamel.

Copies and later marks: All four character Imperial REIGN Kangxi marks written inside double circles or witout circles are replicas. Items made in the manner of or style of Kangxi in the 19th C many times do have four character reign marks. This makes it easy to tell at a glance in many cases whether the piece is really from the Kangxi period. Some of these porcelains are very close in design to the originals but if you compare them to genuine Kangxi wares the paste, glaze, footrim and the blue is different. We refer to all of these as “copies” even if they are not absolute replicas because in most instances they were meant to deceive, particularly during the Guangxu reign. Crude attempts to mimic Imperial marks are sometimes found on minyao wares but generally this is not the case on export wares as most bear no marks.

Vertaalmachine:De tekens van Kangxi zijn veruit de rijkste groep in vergelijking met alle andere periodetekens. De porseleinen van Kangxi worden ook overwogen door velen de piek van Chinese porseleinen en één of andere Kangxi vervalst is het moeilijkst van te vertellen allen. Echte tekens van de periode: Tijdens het grootste deel van Kangxi regeer het teken van de keizer was niet alowed om worden gebruikt zodat namen andere symbolen of vaak Ming keizer, het teken van Chenghua zijn plaats. Er konden ook gebruikte enkel lege cirkels zonder teken, of zelfs binnen geen teken bedragen allen, of 4 tekens van karakterstempels van commendation. Laat tijdens de periode werd de orde herroepen en een karakter 6 regeert teken werd toegelaten. De enige tijd een Kangxi het Keizerteken zonder de cirkels verscheen was op de peachbloomwaren en de de lijstpunten van bepaalde andere geleerde en het is altijd 6 karakters die of in twee horizontale lijnen of twee verticale kolommen worden geschreven. Sommige Keizerstukken die op de Palace Workshops worden verfraaid die laat in werden gemaakt regeren hadden een karakter vier regeren teken, maar zij worden altijd ingesloten door dubbele vierkant en in overglaze blauw email altijd bijna geschreven.
Exemplaren en recentere tekens: Alle karakter vier Keizer REGEERT tekens Kangxi geschreven binnen dubbele cirkels of witout zijn de cirkels replica’s. De punten die in de manier van of de stijl van Kangxi in 19de C worden gemaakt vaak hebben karakter vier regeren tekens. Dit maakt het gemakkelijk om bij een blik in vele gevallen of te vertellen het stuk werkelijk van de periode Kangxi is. Sommige van deze porseleinen zijn zeer dicht in ontwerp aan de originelen maar als u hen bij echte waren Kangxi het deeg vergelijkt, zijn de glans, footrim en het blauw verschillend. Wij verwijzen naar elk van deze als “exemplaren” zelfs als zij geen absolute replica’s omdat in de meeste instanties zij moesten bedriegen, in het bijzonder tijdens Guangxu regeren zijn. De ruwe olie probeert om Keizertekens na te bootsen soms wordt gevonden op minyaowaren maar over het algemeen is dit niet het geval op de uitvoerwaren als de meeste beer geen tekens.

Advertenties
Dit bericht werd geplaatst in chinees LL servies, research. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s