Lijzerig theepotje 19 eeuws ?

Net op Marktplaats gekocht en ik weet nog niet wat het eigenlijk is maar op de foto ziet het er wel LIJZERIG uit…..:
4UJxWy2u0HJQQLIFsh2CtQ==
Het (trek?) theepotje is gisteren 15 april aangekomen en ik ben er blij mee.
Het zou me niets verbazen als het een chinese voorloper is van het Mosa Lange Lijs servies.
Het heeft wat beschadiging aan de tuit helaas maar ik overweeg om het de laten restaureren.
Hij is ongeveer 10.5 cm hoog van bodem tot rand
Ik probeer de ouderdom nog te achterhalen en wordt vervolgd….
17/4 AJ schreef me het volgende over het theepotje:
**Als je naar de tekening kijkt is die gemaakt in de stijl van rond de eeuwwisseling 1900. De porseleinen paste is grof, dit duidt ook op die jaren. Omdat de bodem aan de onderkant niet glad is ben ik de jaren 1920-1930 gaan zitten.Handgedecoreerd **
Dus geen chinese voorloper van ‘ons ‘Lange Lijs ? (Jammer..!)
(Met M ga ik begin Mei nog met al (en dus ook dit potje) onze chinese LL serviesdelen naar het Princessenhof in Leeuwarden…de afspraak is reeds gemaakt

Dit bericht werd geplaatst in chinees LL servies, marktplaats, nieuwe aankoop, restauratie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

