Stempel op LL schotel

Ik kocht vandaag een partijtje Lange Lijs en zag daarbij deze schotel 13 cm met  stempel NASM in een vlagmotief. Iemand enig idee wat het zou kunnen betekenen ?
17 juni: Ik schreef aan Victor:
Ik ben benieuwd wat dat stempel op het schoteltje betekent…heeft het iets met pasagierschepen naar Indie/China mogelijk te maken ?.
En hij schreef me net terug:  Je bent warm met de schepen. Het is het logo van een voorloper van de Holland Amerika lijn, de Nederlandse Amerikaanse Stoomvaart Maatschappij. (NASM) Daarvan is bekend dat ze serviezen van Mosa gebruikten. Het schoteltje is dus wellicht afkomstig van een schip, maar net zo waarschijnlijk afkomstig van het hoofdkantoor in Rotterdam.
18 juni: Via een HALverzamelaar die me niets kon vertellen werd mijn vraag voor info doorgestuurd naar het Gemeente Archief Rotterdam. Die wisten ook niets en mijn vraag ging toen naar het Maritiem Museum in Rotterdam.
Wordt vervolgd…
18 juli: Ik kreeg net een mailtje van het Maritiem Museum dat ze me er niets over konden vertellen.Ik vrees dat het spoor nu dood loopt.
nasm
011
Dit bericht werd geplaatst in merkteken/blindstempel, research, tentoonstelling/museum/veiling, van medeverzamelaar. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

