Deksels ! (van chocoladepotten)

Victor Kuil was vandaag bij me met een nieuwe stapel Lange Lijs boekjes en om wat te fotograferen en eea te bespreken mbt mijn inventarisatie van de andere LL serviezen.Het verzoek om in zijn LL boekje een uitgebreidere beschrijving van kop en bijbehorende schotels op te nemen is doorgegeven.Ook mijn ‘dringende’verzoek voor een ringbandje van het LL boekje. Tenslotte hoeft het niet mooi te staan in de boekenkast maar wel handzaam te zijn op LL  ‘jacht’
Bij het fotograferen van het deksel van mijn 2 chocolade potten rezen er bij hem wat twijfels gezien het uiterlijk (en zie 12 mei)
Nadien ontving ik een mail van hem met oa de volgende inhoud:
***Mijn vrouw kwam met een interessante suggestie. Toen ze bij Hanna Friedrichs op restauratiecursus zat hoorde ze van Hanna dat verschillende “restaurateurs” nogal graag en veel omgaan met een Dremel(= boor). Ze kwam met voorbeelden uit Belgie. Als er bijv. een onderrand van een deksel beschadigd was dan zaagden ze die er gewoon af. Een laagje blanke lak over de beschadigde onderrand en klaar is Kees! Zou dat het geval met jouw platte deksel kunnen zijn ? ***
002
Ik heb er nadien nog even naar gekeken en de rand van het linker deksel lijkt inderdaad wat ruw en ‘aangesmeerd’ dus die suggestie zou kunnen kloppen.
Mogelijk is dit met meer LL deksels gedaan en wie herkent dit ook ?
Dit bericht werd geplaatst in (decor 206) rond LL servies, research, restauratie, van medeverzamelaar. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

