Kunst en Kitsch

LL 001   chi61
Maandag as ga ik met een vriendin naar een opname voor Kunst en Kitsch in Middelburg.
Ik neem oa wat LL mee en ik ben benieuwd wat ze erover te zeggen zullen hebben
22 september: Vanmiddag naar Middelburg voor K en K.
Tja wat vond ik ervan ?…het viel me over de gehele linie wat tegen.
We moesten ons om 13 uur melden en dat begint het wachten want ze laten 50 personen per ongeveer 15 minuten binnen. Van te voren hadden we  een ‘smoelenboekje’ gekregen om te kijken bij wie je je diende te melden en er waren ongeveer 10 kunstkenners.
We hadden ons wat strategisch opgesteld bij de deur dus toen onze nummers werden afgeroepen liepen we als 1ste van de groep naar binnen.Ik had bedacht dat ik me voor het LL moest melden bij een man die europees en chinees porcelein in zijn pakket had.Ik kwam als 1ste bij zijn tafel aan en meteen begon ik wat te stuntelen om alles voorzichtig uit mijn rugzak te pellen.Bij nader inzien kan je beter als 2de persoon aankomen want dan kan je even kijken wat er gebeurt en bovendien rustig je items tevoorschijn halen.Enfin ik liet beide grote LL borden zien en hij zei dat ze beide uit Maastricht kwamen. Toen ik meldde dat dit volgens mij niet klopte keek hij nog opnieuw naar het chinese bord en moest dit erkennen. Hij schatte schaal en theepotje van omstreeks 1850.
Ondertussen stonden er 10 mensen achter me te wachten en stond ik daar niet meer zo relaxt. Ik pakte alles weer in en vergat een heleboel te vragen.
Geschatte prijzen: theepotje ca E 150 en chinese schaal ook zoiets en de 3de servies schaal E 30.
Dus aan het theepotje heb ik winst behaald en aan de chinese schaal dus niet en schaal 3de servies klopt wel ongeveer.
Maar goed…leuke belevenis voor een keertje en we hadden heerlijk nazomerweer en er was nog een antiekmarktje waar ik wat bekenden tegen kwam, dus mijn dag was weer goed !
Dit bericht werd geplaatst in borden, chinees LL servies. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

