Vaasjes…VAASJES ? JA VAASJES !

Als je denkt dat je alle  LL vaasjes van het 3de servies hebt en je denkt diegene met lichte schade eindelijk ‘in te kunnen ruilen’ dan blijkt het toch weer een ander model of een andere maat te zijn…ggrr !
Ook hoorde ik vandaag aan een kraam op een Beurs dat deze vaasjes of kaststellen vroeger cadeau werden gegeven bij een bestelling door bv een vertegenwoordiger van de Mosa fabriek.
Mijn foto van een paar dagen geleden klopte dus niet want foto 1 is het grote stel (ca 15 cm en de 2 vaasjes lopen recht aan de onderkant) en foto 2 een kleiner stel (ca 10 cm en die lopen wat uit aan de onderkant) wat ik vandaag kocht.
 rechtgroot  tapsklein
27/11: Na wat uitzoekerij over deze vaasjes/kaststelletjes kwam ik tot de volgende indeling:
Er is een groot en klein kaststel zoals in foto 1 met open vaasjes die recht aan de onderzijde zijn. Er is ook een groot en klein kaststel in foto 2 met open vazen die onder en boven taps toelopen. Laatst zag ik ook een vaasje dat niet rond was van boven… maar hoekig was.
Dit bericht werd geplaatst in (decor 720) derde LL servies, nieuwe aankoop, research. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

