Deksels (nog aan toe !)

Het ‘chocoladeketelgaatjesverhaal’ heeft nog een vervolg:
Hans V vertelde me dat hij een ketel MET en ZONDER gaatje had. Ook had hij gezien dat de ene ketel WEL een binnenring had en de andere dus niet en verder waren de deksels niet inwisselbaar qua grootte.

Eigenlijk kende ik dit verhaal wel bij nader inzien want mijn deksel heeft een chip en Wijnand had een keer een los deksel voor me….wat bij het passen in de pot zakte.
Nu vraag ik me af of er mogelijk een of meerdere series chocoladeketels zijn gemaakt van verschillende maten en met wel/niet een gaatje en wel/niet een binnenring.
Ik krijg het vermoeden dat de deksels zonder binnenring GEEN gaatje hebben en de andere wel.
We gaan even opnieuw turven…WIE ?
Met gaatje EN binnenring 3x : AV/HV/DL
Zonder gaatje en zonder binnenring: HV/IK
De maten van de ketels van Hans zijn:
A: deksel met binnenrand doorsnee 8,4 opening ketel doorsnee 7,7
B: deksel zonder binnenrand doorsnee 9,1 opening ketel doorsnee 8,5
Oeiii …en meteen al een probleem gevonden bij het opmeten van mijn eigen ketels:
Mijn beide deksels met en zonder ring zijn ca 9.2 mm en de opening van de ketel is ca 8.5 cm dus daar gaat gelijk mijn mooie theorie’ naar de knoppen’ -))
Foto van de ketels van Hans V en het blijkt dat de binnenring van de ketel zelf gewoon dikker is:
