We gooien dit ook gelijk maar eens in de groep:

Ik keek net in mijn chocoladeketel en zag daar het gat waardoor geschonken wordt: open en rond. Dit in tegenstelling met de hoge koffiepotten (en de PEER) die een soort rooster hebben. Zelf heb ik altijd geleerd dat een pot een theepot is als het een ‘rooster’ heeft en wel om de theeblaadjes tegen te houden.
Dus ik denk zelf dat de potten die koffiepot worden genoemd eigenlijk THEEPOTTEN zijn. De Peer heeft ook een rooster. Een rooster zou ook nut kunnen hebben bij de chocolade ketel en wel om het vel tegen te houden.
(Of zit ik nu te muggenziften ?

Ik krijg de vraag: **we gaan de koffiepotten dus theepotten noemen?**
 Neen…neen zo gaat dat niet. Ik turf de meningen en schrijf ze hier op in de hoop dat Victor ze wel zal lezen en mogelijk er iets mee gaat doen in zijn volgende druk
 
Dit bericht werd geplaatst in (decor 206) rond LL servies, research, van medeverzamelaar. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

