De meest gestelde LL vraag

De meest gestelde vraag die mij per mail over het LL servies bereikt, is toch wel: ** Hoe herken ik het Mosa servies en hoe het namaak servies uit de 50/60er jaren?**
Vaak schrijf ik iets in de trant van : Ik zie het aan de kleur/glans/model van afbeelding of kopje/en meestal herken je het aan de prijs. (vergeet ik nog wat ?) En meestal adviseer ik dan even te zoeken onder categorieën (namaak) aan de rechter kant.
Edit 1/4/15: Er zijn ondertussen 40 tal verschillende decors uit de 60-80 er jaren Lange Lijs opgedoken en meestal zijn dit kop en schotels, bordjes en theepotten. De meeste andere onderdelen zijn Mosa of antiek Chinees. De verzamelaars van Mosa servies weten wel wat de Mosa delen zijn, voor niet verzamelaars is dat dus duidelijker moeilijk te herkennen. Voor foto van deze namaak LL kijk op 14/1/14 !
Dit bericht werd geplaatst in namaak. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

