Fraai Chinees Kangxi etagere ‘poppengoed’ vaasje 17e eeuw

Dit was de titel van een advertentie op MP en ik schreef de verkoper hoe hij aan deze benaming kwam en hij schreef  mij terug: ** deze term stamt uit de 17e eeuw; met name in Amsterdam was het de mode onder de welgestelde dames om ingerichte poppenhuizen te ‘verzamelen’; deze miniatuur vaasjes fungeerden in deze poppenhuizen als zijnde reguliere Chinese porseleinen vazen; heden ten dage zijn ze nog steeds erg gewild als verzamelobject**
En ik schreef hem terug: ** Ik hoor nl diverse benamingen voor deze vaasjes: poppengoed-doll’s house vases-etagère vaasjes-kapstokvaasjes-kaststel vaasjes.Tja wat is nu de precieze benaming ?:-.
En hij meldde mij: **je mag zelf kiezen !**
Tja…ik schoot er dus niet veel mee op, en ik weet zo nog steeds niet hoe ik ze ga noemen in mijn fotoboekje. Iemand een suggestie ?? 

Dit bericht werd geplaatst in (decor 720) derde LL servies, wie helpt ?. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

