Het was me een dagje wel !

Eind mei kwam ik per mail in kontakt met M uit de buurt van Maastricht: ze wilde wat verkoopprijzen van me weten want ze had oa een LL snorrenkop en een melkkan staan. Ik vroeg haar naar foto’s en naar maten: foto ontving ik wel (zie hieronder) maar maten was wat ingewikkeld want alles stond weer ingepakt. Of ik even kon wachten tot de Beurs in november, want dan kon ze alles evt meenemen. Ik moest dus geduld betrachten en dat was wat moeilijk, maar goed, wat in het vat zit, verzuurt niet altijd. Ik heb nog wel ca 1x per maand er een mailtje aan gewaagd om het ‘warm’ te houden. Het zou dus een kwestie van een lange adem worden.
Op de foto had ik een snorrenkop gezien met een kantige schotel. Hoe ik het voor elkaar gekregen heb, dat begrijp ik nu nog niet want ik heb waarschijnlijk toen ik de foto kreeg meer naar de SNOR gekeken dan naar de KOP. Ik was dus in de veronderstelling dat ik een kantige kop kon kopen.
Vorige week ben ik met M wat gaan onderhandelen en kreeg ik ook de maten toegemaild. Ik denk: hee…. dan is dan dezelfde Snor als die in Sliedrecht staat.
We kwamen tot een vergelijk qua prijs en spraken af elkaar rond 12 uur te treffen op de Beurs.
Ongeveer om 11 uur vandaag kwam ik erachter dat ik telefonisch geen bereik had en goede raad was duur want ik moest nog dringend 3 zaken afhandelen. Gelukkig kon ik van 2 andere personen mobieltjes gebruik maken, dus dat kwam gelukkig wel goed. Eerst de overdracht van de mooie chinese LL schaal in de hall. Daarna op zoek naar M met haar doos Lange Lijs. In grote lijnen alles bekeken en ingepakt. Niets bemerkt over de Snor en het suikerpotje had ik al niet uitgepakt want dat was toch niet zo interessant. Ik was moe en had al vele kilometers in de benen en ik wilde naar huis. Vandaar denk ik.
Thuis alles wel uitgepakt en toen zag ik pas het ‘suikerpotje’…mijn dag was sowieso al goed, maar nu nog beter.
Ik mailde met een andere verzamelaar nog wat over kantige snorrenkoppen, en in de loop van de avond dacht ik: kom…laat ik eens een mooie foto van mijn nu beide verschillende kantige Snorren naast elkaar maken. Goh… en toen zag ik pas dat het er toch wel heel anders uitzag.
Ik had zelf all een Snor van het ronde servies, maar met gelijmde breuk. Kijk en toen had ik opeens een perfecte ronde Snor, maar moest ik helaas andere mensen teleleurstellen
 
Dit bericht werd geplaatst in (decor 726) kantig / Nanking LL servies, koppen/kommen, markten, nieuw serviesdeel. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

