Opnieuw NASM

 

Eerder op datum 04/07/09 schreef ik al eens over NASM stempels onderop LL servies. Tot nu toe is een ‘rond’ schoteltje bekend en een kantig theepotje met dat stempel. In één van de vorige Verzamelkranten las ik een verhaal van Jaap die diverse scheepvaartserviezen verzamelt. Ik dacht: die moet ik ook nog maar eens aan zijn jasje gaan trekken. Hij schreef me nu oa:

**Het logo met het vlaggetje werd gebruikt van 1873-1896 en het werd gebruikt als scheepsservies**
Hee…dit is dus iets anders dan dat ik eerder hoorde van andere verzamelaars van scheepsserviezen, want die dachten dat het servies in de scheepswinkel aan passagiers werd verkocht.
Er zijn nu diverse mogelijkheden:
A: het was een scheepsservies B: het werd aan passagiers verkocht. Als A klopt dan zou er toch meer in omloop denk ik zijn dan bij B.
Als LL vanaf ca 1890 werd gemaakt, dan zou tot 1896 kunnen kloppen want dan hebben ze daar ca 6 jaar de tijd voor gehad.
OF: Lange Lijs werd toch al eerder gemaakt dan 1890.
Tja…enfin, mogelijk komen we daar allemaal nog eens achter.
Jaap had wel belangstelling voor mijn schotel..maar dat gaat natuurlijk niet door hè ..:-)
 
Dit bericht werd geplaatst in (decor 726) kantig / Nanking LL servies, merkteken/blindstempel, research. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

