VMA serviesbeurs Bunnik

Vandaag was de jaarlijkse serviesbeurs van de VMA in Bunnik en dat is toch altijd weer een happening en konkaktmogelijkheid met andere verzamelaars.
Er was ook een antiekmarkt in Utrecht en omdat ik toch die richting reed vandaag heb ik die maar gelijk vanmorgen vroeg ‘meegepikt’.
Ik kocht daar wel wat leuke LL items oa een lage schaal (rechts op foto: blz 41 LL boekje, vingerkom) en op de één of andere manier zag ik er iets aan, maar ik wist ter plekke niet WAT. Thuisgekomen zocht ik een idem schaal, maar ik vond hem niet in mijn kast, en ja toen begreep ik dat ik iets had gekocht wat ik gewoon nog niet had. Dus sorry, andere belangstellenden.
Ik kocht ook nog 2 melkkannen met rechte rand van ca 16 en 17 cm hoog en de laatste had ik ook nog niet, dus dat was ook weer een meevaller. Ook vond ik nog 2 theebusjes en ik begrijp nu, waarom er eigenlijk veel busjes zijn zonder deksel: ik liet een deksel uit mijn handen vallen bij thuiskomst, helaas en zzzzucht !
Anneke kwam in Bunnik nog langs met haar ‘nieuwe’ LL potje en dat werd uitgebreid bewonderd. Het deksel met de vreemde knop paste er inderdaad goed op.
Een stapel van mijn LL boekjes werden afgeleverd bij de bestuurstafel en nu maar duimen voor verkoop.
 
Op de antiekmarkt in Utrecht kwam ik eindelijk iemand tegen die het boek Nostalgisch Emaille II op de kraam had liggen, want ik had daar al zeker een jaar naar uitgekeken om een foto te kunnen maken. En dat mocht gelukkig ! Er stonden 2 LL afbeeldingen in: een foto van theepot/koffiekan/suikerpot en roomkan, en een vooroorlogse prijslijst, en ik las dat het LL emaille (met de naam Japan Design) voor de export was bedoeld:
409 Coffee Pot 10-11-12 cm
410 Tea Pot 10-11-12 cm
411 Sugar Basin 8 cm
412 Cream Jug 8cm
Het LL dienblad en ook andere maten potten zou van later tijdstip zijn, werd mij verteld.
Zie ook 24-10-09.
 
Dit bericht werd geplaatst in (decor 206) rond LL servies, emaille/blik, markten, vma. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

