Vanuit het CC:

Na wat uren opnieuw doorploegen van allerlei mappen en boeken in het CC in Maastricht …..kwam ik een afbeelding tegen met 2 nieuwe LL serviesdelen !
Yes !! Ik ben helemaal in de gloria ! De vorige keer moet ik er overheen gekeken hebben ….
22/8: Toen ik dit bovenstaande schreef jl vrijdag was ik in de veronderstelling dat er 2 nieuw items te melden waren. Toen ik thuis kwam en mijn eigen ovale schaal nog eens nader bekeek, ging ik wat twijfelen want de schaal op de achtergrond lijkt erg veel op de reeds bekende ovale LL schalen.
Op de omschrijving die bij deze foto werd gevonden, staat te lezen oa:
I: China, decor 206, schotel ovaal dp
II: Koekstolp decor 206
IV en V: broodrek (en of dit een LL decor heeft, is dus niet te zien helaas.) Ook model China
Omdat bij I vermeldt staat ‘dp’, neem ik aan dat bedoeld wordt: diep.
Thuisgekomen zag ik dat mijn eigen ovale schaal weliswaar ook wel diep is, maar ik heb toch redenen om aan te nemen dat deze schaal dus DIEPER is. Kijk maar naar de kromming van de bovenzijde. Wat de maten zijn is niet bekend, maar ik schat toch zeker langer dan 20 cm.
II: Ik denk dat met recht toch wel gemeld kan worden dat dit een onbekend nieuw LL serviesonderdeel is ! De naam Koekstolp lijkt op zijn plaats.
Als ik de foto goed bekijk, bestaat dit onderdeel uit een diepe (ik denk) ronde schaal of bord met daarop een soort ‘cloche’ als deksel. Maten zijn ook hier niet duidelijk maar het zou in theorie ook een diep bord kunnen zijn. Past daar dan goed (en luchtdicht ?) dat deksel op ? Het deksel lijkt wat diep in de schaal te vallen. De schaal lijkt een donkere (platte ?) zigzag rand te hebben met een witte binnenkant. Staat hij op een lage voet ? De vlakverdeling (10 vlaks) is ook anders dan de 12 vlaks van de ovale schaal.
Informatie zou uit een ander Museum komen, dus daar ga ik maar eens mijn volgende project van maken. Contactpersoon aldaar werd mij al gemeld.
27/8: informatie blijkt niet in het andere Museum te zijn, dus dat loopt weer dood helaas.
EDIT: 17/1/16: 3 delig broodrek heeft naam Bradford (nummer 1606), en 5 delig broodrek heet Arche (nummer 1607)
Dit bericht werd geplaatst in (decor 206) rond LL servies, nieuw serviesdeel, tentoonstelling/museum/veiling, zeer zeldzaam. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

