Mosa en LL oortjes lijst

Ik kwam nog foto’s tegen van oortjes van Mosa servies met vermelding voor welke serviezen en uit welke periode ze werden gebruikt
VLNR:
Foto 1: 1883-1896: 1ste van links boven: model Parijs (?) van blz 111 en 4de van links = model China
Foto 2: zelfde periode: onderste rij 3de van rechts, zou model Nantes zijn en het doet me denken aan het afwijkende suikerpotje van laatst op MP.
Foto 3: 1896- 1903/1904: bovenste rij 1e links staat bij China soeptas, 2de van rechts staat bij: Toulouse lg wat op foto 1: Parijs wordt genoemd. Op de onderste rij kom ik wat CAGA (oa 3de servies) oortjes tegen
Foto 4: 1910: bovenste rij 5 Nanking oortjes (kantig)
Ik probeer nog de herkomst van deze informatie te achterhalen.
Het valt mij op dat de handsvaten van de LL melkkannen er niet bij staan.
EDIT 23/12/15.
Edit 9/11/14: Foto van een greepje aan een Mosa Zwiebel suikerpot:
DSC01966
Dit bericht werd geplaatst in research. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

