Geroezemoes

Daarnet zette ik een vandaag gekocht chinese schotel in mijn chinezenkast erbij. Alle aanwezige Lijsjes duikelden over elkaar heen, om de kijken wie het nieuwe Lijsje (diameter 10,5 cm) was. Er was een gekakel van jewelste, want tja wat wil je met al die vele (56 las ik) verschillende talen in China. Je ziet haar op de foto bijna in het midden. Nou… zo te horen en ook te zien, is Lijsje nu liefderijk opgenomen in de kast. Ik vond haar vanmorgen op de VMA beurs in Eindhoven, ze werd onder mijn ogen uitgepakt en meteen weggefrommeld, want tja GEEN Maastricht natuurlijk. Ach en dat vond ik zo zielig dat ik haar maar meenam.
Ik heb ook nog op de VMA beurs uitgebreid staan kijken naar een schotel met blauwe Lijzen, waarvan het leek of die een ‘gouden’ rand had. Na 3x er langs te zijn gelopen, moest ik toch wel concluderen dat het gewoon bruinig vuil was. Ook zag ik een LL Nanking bord van geen 21 maar van 22 cm diameter. Twijfel of ik het wilde kopen, maar het leek me niet veel toegevoegde waarde te hebben, dus niet gedaan. Verder zag ik wel wat Lijs te koop, maar niets bijzonders, en er waren op die vroege tijd ook geen medeverzamelaars.

Dit bericht werd geplaatst in chinees LL servies, markten, vma. Bookmark de permalink .