Opnieuw Centre Ceramique

Kortgeleden kreeg ik bericht van het CC dat men recentelijk de Mosa inventarisatie (uit 1987 van Mosa serviezen door kunsthistoricus Brock) nu geheel heeft gedigitaliseerd. Een afspraak voor vrijdag 19 augustus stond ook al gepland, dus ik kan alles morgen gelijk inzien. Ik kreeg al eerder per mail gemeld: *Ik heb een lijstje van documenten bijgevoegd, waarop “Lange Lijs” objecten voorkomen.Die zijn wellicht interessant voor jou.* Zie ook mijn bericht van 2 mei jl.
19/8 vanuit CC: Ik heb daarnet samen met een medewerker naar een gedeelte van die Mosa inventarisatie kunnen kijken. Het was teveel info om er meteen een goede indruk van te krijgen. Ik zag prijslijsten, moulen lijsten, foto’s uit prijslijsten die ik eerder in het v Buren archief zag, en ook info over jaartallen van de serviesdelen.
Het wordt op dit moment voor me op USB stick gezet om thuis deze 4 giga eens uitgebreid te gaan bekijken.Een klein gedeelte hiervan slaat slechts op het China en het Nanking LL servies.
20/8: Ik heb de meeste bestanden nu vluchtig doorgenomen en zal er in de loop van volgende week over gaan schrijven.
En ja de beide LL catalogussen liggen ter inzage bij de balie of te leen in de bibliotheek op de 4 etage:
 

Dit bericht werd geplaatst in research, tentoonstelling/museum/veiling. Bookmark de permalink .