Schalen met open oren

1. 2.
Omdat het mij wel leuk lijkt erachter te komen welke nog andere serviezen met Lange Lijs decor werden gedecoreerd, zat ik eens naar bovenstaande borden te kijken. Ze komen wat rijkelijker versierd over en dat zou kunnen duiden op wat ouder ontwerp.
Ik was vandaag even in een plaatselijk antiekzaakje en zag onderstaande schaal staan. Model dus zeer bekend en ik had hem ook eerder wel eens gevonden met een ander decor (*). Achterop een Mosa stempel en thuisgekomen keek ik even in het Polling merken boekje en las daar dat het merkje vanaf 1895 óf 1901 werd toegepast. In klapper 3 vond ik de informatie dat dit merkje oa op het servies Emma werd gebruikt. Meteen de Moulen lijsten erop nagekeken, maar die schaal kon ik onder die decor naam toch niet zo snel vinden.
1  3
(*) https://langelijs.wordpress.com/2008/09/21/deze-waren-helaas-niet-blauw/
Tja en als ik daar kijk, denk ik…….waar vind ik de decor nummerlijsten van Mosa ?
Ik vind wel in Klapper 4 op blz 14 deze foto ..helaas servies onbekend maar oortjes kloppen aardig:

Ja en laten we toch vooral niet het (oor van het) snijplankje vergeten.
En de grote onderzetters dan ?

Dit bericht werd geplaatst in research, tentoonstelling/museum/veiling. Bookmark de permalink .