Snorkop

In klapper 5 op blz 8 en 9 vond ik 2 *SNORkoppen* met deksel nl van het servies Paris en Medan. Ze zijn van de periode 1883-1895. Ook hierbij heb ik opnieuw geplaatst de foto van het LL servies met de koppen met de deksels. Persoonlijk lijkt het me heel sterk dat al deze koppen hier op deze laatste afbeelding allemaal SNORkoppen zouden zijn en geen ‘gewone’ koppen. Ik denk dat het mogelijk VOOR 1900 een gebruik was om op de kopjes een deksel te plaatsen om de thee/koffie langer warm te houden. In de Moulen lijsten kom ik nergens het Medan servies tegen en alleen een oorkop 6 van servies Parijs. (geen Paris, maar zou hetzelfde kunnen zijn)
  
Edit: Later in jan 2012 vond ik nog dat de dekselsgreepjes op de koppen van het servies EMMA waren.

Dit bericht werd geplaatst in research, tentoonstelling/museum/veiling. Bookmark de permalink .