Prijslijsten 1 t/m 5 Brock inventarisatie

Prijslijsten 1 en 2 (1933) niets in te vinden.
Prijslijst 3: Prijslijsten (uit ?) van diverse maten vazen en van LL serviezen 206 en 726 (in franse francs). Prijslijsten zijn in het frans en engels omschreven . Maat vaasjes zoek ik nog uit. Ook hier kom ik opnieuw de decors 720 en Toko tegen van (mogelijk) 3de LL servies vaasjes. Ook hier de naam slopbowl en in het frans blijkt dat bol à rincer te heten met uitleg: Nettoyage avec de l’eau. Dus iets schoonmaken met water. Bij het 726 Nanking servies zie ik onderaan wat omschrijvingen van ongebruikelijke serviesdelen maar die lijken niet bij het servies te horen. Bij het 206 servies zie ik kopjes van het servies Cylindriek en Brest !
Bord 7,5″ blijkt het bord 20.5 cm te zijn en hier zou een duim dus 2,75 cm zijn.
Schaal 9″ blijkt een diameter te zijn van 22.5 cm en dan is de dm 2.5 cm
a  b  c
d  e
Pijslijst 4: Hier vind ik een prijslijst (zonder jaartal): voorkant, inleiding en serviesomschrijving (foto 1-2-3) van diverse serviezen met zwart/wit foto’s en ook soms ingekleurde foto’s. In de lijst oa een servies met de naam Juliana, en dat servies is van 1927. Gezien de druk denk ik dat het een prijslijst uit begin de 30er jaren zal zijn, omdat er meerdere serviezen te zien zijn uit de 20er jaren.
1  2  3
Op blz 29 een foto van het Caga/Kaga servies met vele bekende serviesdelen en prijzen uit die tijd (foto 4-5):
4  5
Verderop in deze Prijslijst 4 wat lijsten van (onbekende) vazen en wandborden.
Prijslijst 5 is gelijk aan lijst 4.

Dit bericht werd geplaatst in research, tentoonstelling/museum/veiling. Bookmark de permalink .