Caga servies LL decor

Er werd al langer gedacht dat het LL servies niet alleen uit China onderdelen zou bestaan, maar ook uit oa Nantes en Caga serviesdelen. Ik zat even naar dat vaasje met die ronde (onbekende) vorm hieronder te kijken en ik dacht: zou wel een een Caga vorm kunnen zijn. Ik loop de gehele Moulen lijst weer na maar kom daar maar weinig onderdelen van Caga tegen, en zeker het vaasje niet.
Heee…hoe kan er een groot Caga servies zijn in de 30er jaren zonder veel Moulen vormen met die naam ?
Foto A: omschrijving van een koffie- en theeservies (ik vind 8 delen in de Moulen, dus dat kan kloppen) Ik zie geen chocoladeketel !
Foto B en C: nogmaals foto’s van het gehele servies.
A B  C 
Ik krijg nu toch wel sterk het vermoeden dat de naam van de serviezen zelden de lading dekt. Er werd een serviesnaam gekozen, maar net als bij het China servies bestond het servies ook weer uit allerlei andere servies onderdelen.
Ik zal nog een keer de gehele lijst doorlopen op broodschalen.
Ik geloof dat ik het spoor wat bijster raak….

Dit bericht werd geplaatst in research. Bookmark de permalink .