Vaasjes 3de LL servies

Uit de Brock inventarisatie is gebleken dat de vaasjes 3de LL servies de namen hebben:
De rechte vaasjes zijn model SAX
De tapse vaasjes zijn model WARMOND
Dit zijn model namen van de vaasjes; serviezen met die naam bleken (nog) niet te vinden. De vaasjes met deze namen komen vanaf nummer 958 (ca 1910 ?) in de Moulen lijsten voor.
Al een tijdje heb ik een vaasje decor 601 te koop van 16.5 cm en ik keek daar nu even met ander ogen naar. En ook maar eens naast zijn ‘zusje’ Lijs op de foto gezet:

Het 601 vaasje had een blindstempel 959 en laat nou Lijsje ook dat nummer hebben. Voor zover ik alle delen van dat servies heb omgedraaid, was dit de enigste serviesdeel met blindstempel.
Waarom heeft decor 601 vaasje WEL een decornummer onderop en Lijsje weer niet ?
In de Moulen lijst kwam ik bij nummer 959 bij de benaming: vaas 1 z/d (zonder deksel) en hoera hiermee vond ik dus een maat + benaming van die maat: maw Vaasjes met de toevoeging 1 zijn vaasjes van 16.5 cm. Dacht ik:

Want in een eerdere andere inzending kom ik foto’s van hetzelfde vaasje tegen en dan zou het Warmond 4 zijn.
Foto van vaasjes met de modelnaam NIJKERK, AXEL, (en nog onbekend):
    

Dit bericht werd geplaatst in (decor 720) derde LL servies, research. Bookmark de permalink .