Blindstempels onder Nanking LL servies

Toen ik vorige week onder een vaasje een blindstempel ontdekte, vroeg ik me meteen af of dat ook onder ander servies decor 726 zou staan. Ik heb mijn gehele kantige kast uitgehaald en daar kan ik alleen op de kleine spoelkom het cijfer 1203 (?) vinden. Eerder op 6/6/09 is het cijfer 1129 gevonden op de grote roomkan met deksel en volgens de Moulen lijst is dit de melkkan 2. Dus die maat is nu bekend.
H mailde me nog met een ander nummer, nl 1327 voor de kleine roomkan met deksel
Ik heb wel meteen ook een andere Nanking LL verzamelaar aangeschreven of zij cijfers vonden onder hun fruitschaal op voet, asbak en ook onder hun zeskantig vaasje. Neen dat bleek er niet te staan, en dat was jammer.
Ze vertelde me wel dat er een kantige siroopkan zou zijn en ook kantige bekers. Als die onder Nanking te vinden kunnen zijn in de Moulen lijsten dan vind ik die nog wel (later). Zijn ze van een ander servies dan wordt het wat lastiger zoeken.
EDIT 25/2/15: ook theepot 3 blijkt nummer 1327 te hebben

Dit bericht werd geplaatst in (decor 726) kantig / Nanking LL servies, research. Bookmark de permalink .