Taxatie in de buurt


In de krant was er aangekondigd dat er in de omgeving een mogelijkheid van taxatie van antiek was.
Het was mooi weer, ik had verder niets dringends te doen dus ik pakte dit keer mijn LL bord 28 cm met Yù merkteken in om eens te horen wat men er nu weer van zou vinden.
Het is altijd leuk een mening te horen en dat was me wel E 1 waard.
Het bord werd uitgepakt en doorgegeven naar een volgende tafel en ik hoorde eerst Maastricht zeggen en daarna gemaakt in Duitsland en transfer. Ik liet blijken dat ik een andere mening had. Er werd een loupe bijgehaald en verder bekeken: neen toch geen transfer. Leeftijd was dacht men van rond 1900…..mmmmm ik heb wat twijfels.
Volgens de taxateur werd (als ik het zo snel goed begreep) in China ook van een soort (grove) transfer gebruik gemaakt om voor de schilders de grote lijnen van de te schilderen afbeelding aan te geven.

Dit bericht werd geplaatst in chinees LL servies, research. Bookmark de permalink .