Nieuw Lijsje

Vandaag ben ik weer even naar een serviezen beurs gereden die elk jaar eind november wordt gehouden op een boerderij. Het is geen echte winkel maar elk jaar wordt die beurs aangekondigd en kunnen serviezen worden in gebracht die in consignatie worden genomen voor verkoop. Vorig jaar was het erg slecht weer en veel sneeuw en ik ben toen na 20 km glibberend naar huis terug gereden met de p*** in mijn lijf.
Dit kannetje (totaal 11 cm) vond ik dit jaar en op het 1ste gezicht lijkt het me oud chinees servies met onderop het Yù merkteken. Wat is het ? Roomkan of siroopkannetje ? Ik weet niet veel van zilvermerkjes af maar  ik zie wel een zwaardje, plus een letter met iets daarnaast. Het was een leuk klein prijsje en dat lag ook aan het gelijmde oor.

Dit bericht werd geplaatst in chinees LL servies, markten, nieuwe aankoop. Bookmark de permalink .