Nog een koekbord ?

Er worden bij vele Mosa serviezen Koekborden aangeboden en voor mijn gevoel zijn dit dan borden met open oortjes.

Ik denk dat bovenstaand bord ook een koekbord zal zijn, maar het wordt niet duidelijk van welk servies.
Vóór 1905 vind ik in de Moulen lijsten alleen koekborden van 8d en die zouden dan 20-26 cm zijn. Eigenlijk moet ik dan waarschijnlijk naar borden 10d kijken maar die zie ik niet zo snel.
Ik heb dit bord eerder nu al met 4 decors gezien, dus hij moet te vinden zijn…!
20/2: ik denk dat hij ook nog de naam schotel zal kunnen hebben maar ik kom niet echt tegen wat ik hoop te vinden. Vanmorgen zag ik op een vlooienmarkt een idem Zwiebelmuster bord met achterop het mosa merk van VOOR 1895, dus van die schotels zal in ieder geval VOOR 1895 een mal gemaakt moeten zijn. Ik kom koekborden tegen in die kleinere maten en soms koekborden zonder maat. Voorlopig dus niet gevonden.

Dit bericht werd geplaatst in (decor 206) rond LL servies, research. Bookmark de permalink .