Spelen met gedachtes….

Ik filosofeer nu maar even een eind weg:
Het onderbord voor de visschaal is 5 cm hoog. De ronde vleesschaal 31 cm heeft precies dezelfde vorm en is ca 4 cm hoog en….daar zou dus in theorie ook een uitlekrooster (treef) in kunnen passen van (ik heb het net even nagemeten) ca 22 cm diameter. In de Moulen lijsten staat een China plateau van 11d (een ander waar ik eerder over schreef), maar er staat er ook een idem 8d op nummer 730. Maar dat zou ook van de onderschotel kunnen zijn van 20.5 cm….Tja…misschien mogelijk, maar zeer waarschijnlijk niet…
Vervelend nu met die duimen en die krimppercentages !
Ik heb net even goed gekeken naar de horizontale rand van de 31 en de 38 cm diameter borden en die zijn gelijk. Van het diepe bord is de horizontale rand wat meer aflopend naar binnen. Zie op 1ste foto L het 31 cm bord en R het diepe 25 cm bord. De onderkant van de treef lijkt toch ook wel wat op de onderkant van het dienblad/plateau. Tja kweetutniet…
 
En er is natuurlijk ook nog een grote en een kleine onderzetter……En ook de kleine onderzetter van 7 cm wordt helaas niet gevonden.
Ik zat net even naar die grote onderzetter (foto onder) van het 206 decor te kijken en wat valt mij nu pas op:
Het decor loopt niet geheel door op 2 punten want er ontbreken 2 ‘uien’ aan de rand. Waarom heeft hij ribbels ? Ander servies ? De andere foto is van mijn kantige onderzetter.
Het valt me ook op bij de 3 bekende LL onderzetters dat het middenmotief qua diameter bijna gelijk is aan een bijbehorende schotel of bord in die maat.
 

Dit bericht werd geplaatst in (decor 206) rond LL servies, research. Bookmark de permalink .