Visplaten en onderzetters

Regelmatig loop ik hier in Brielle even de winkel ‘de Steeg’ binnen om even te kijken of er nog wat van mijn gading te vinden is.
Frank heeft altijd een hele stapel treven/uitlekroosters/visplaten liggen en ik vroeg hem of ik er even een aantal mocht meenemen om te kijken hoe die zouden passen in mijn (vlnr) diepe borden/schotels 37-31 en 25 cm.
De visplaten zijn 25-22 en 17 cm (= mijn kantige onderzetter)
– De 25 cm visplaat past niet goed in de schotel 37 cm en dat zou kloppen want de originele visplaat is 27 cm.
– De 22 cm visplaat past goed in de 31 cm schotel (de schatting op 30/1 van 22 cm blijkt dus te kloppen)
– De onderzetters 17 cm past redelijk in schotel 25 cm.
Frank vertelde me nog dat deze platen ook wel op elke maat diep bord werden gebruikt en hij ook vaak deze visplaten verkoopt als…onderzetter !
Het idee dat de mal van de visplaat ook gebruikt kan worden voor onderzetter lijkt wat dichterbij te komen, ook als je de onderkanten van de visplaten ziet.
De ene dienst is de andere waard: Dus mocht je als antiek/brocante verzamelaar een keertje in Brielle zijn, vergeet dan dit leuke snuffelwinkeltje in de Nobelstraat niet !
 

Dit bericht werd geplaatst in (decor 206) rond LL servies, research. Bookmark de permalink .