Proefondervindelijk

 
Waren de beschuiten vroeger groter ?
Deze (bruine)beschuit heeft een diameter 10 cm en de beschuitdoos is 12.5 cm.
T schrijft me:
* De beschuiten waren niet groter maar als de pot wat groter is haal je ze er gemakkelijker uit. Dan hoef je niet de pot om te keren, daarom heeft Bolletje nu het hapje uit de beschuit. Ze waren vroeger dus ook al slim.*
Jawel dat zal best maar de normale Bolletje beschuit heeft diameter 8 cm (even snel bij mijn buurvrouw geleend). Het is dat ik in de Moulen lijsten het woord Beschuitbus vond want anders zou je nog een andere toepassing van deze bus kunnen bedenken.
Iemand schrijft me ook over de extra grote Twentse beschuiten van Bolletje maar ik neem aan dat ze die ook nog niet aan het begin van 1900 hadden….
En verder met dank aan F uit Almere: een beschuitbus 13 cm van Friesche beschuiten:

Dit bericht werd geplaatst in (decor 206) rond LL servies. Bookmark de permalink .