Dagje Zeeland


– Heeee Theepot !
– Heeee Lijsje ! Ben je weer op stap ?
– Ja ik werd vanmorgen weer ingepakt en voordat ik het wist sta ik hier in het Brocante winkeltje van Mart naast jou op de foto. Ik werd daarnet nog expres uit de auto gehaald voor deze foto en met het dringende verzoek even bij jou te achterhalen waarom je hier nu staat met dat ‘touwtje om je nek’?
– Nou eerlijk gezegd weet ik dat ook niet Lijsje maar ik denk dat het te maken heeft met die keer toen men thee met mij aan het schenken was en dat toen het deksel eraf viel. Toch wel handig bedacht toch ?
– Dat zou best eens de reden kunnen zijn. Nou de groeten maar weer en als ik deze zomer je hier nog met al die kopjes zie staan, kom ik nog wel even gedag zeggen.
– Leuk Lijsje en tot dan !

Ongeveer 10 km verder kwam ik in een Kringloopwinkel zowaar eea aan Lijs tegen waarvan ik een lepelvaasje MET deksel kocht. Deksels zijn nooit weg tenslotte. Voor de zekerheid keek ik nog eens extra naar het vaasje voordat ik wegreed en dat was maar goed want er bleek toch een fijn lijntje in te zitten. Dus verkoop geannuleerd en gevraagd of ik dat dekseltje apart kon kopen. Neen dat kon niet want het stond zo schattig en neen ze waren niet te vermurwen.
Ik zag daar wel een aantal kantige borden ca 21 cm en het viel mij op dat ze vrijwel allemaal aan de achterkant een ruwe plek hadden, net alsof de ‘chinese’ tekens waren weggepoetst. Was dit evt B keus ? En neen ik heb ze niet gekocht.

Dit bericht werd geplaatst in (decor 726) kantig / Nanking LL servies, lijsje op stap. Bookmark de permalink .