Lijsje op stap

Lijsje was gisteren nog maar net thuisgekomen van een weekje weg en ze werd vanmorgen al weer vroeg onder luid protest ingepakt. En ze had het ‘druk’ vandaag:
– Heee botervloot !
– Heee Lijsje ben je weer op stap ?
– Inderdaat vloot..ik was weer de pineut. En ik sta nu zo naar je te kijken maar kan je me even helpen ?
– Tuurlijk Lijsje vertel het maar ?
– Ik heb mijn bril niet op en ik kan niet zo goed op je prijskaartje kijken..wat staat daar ?
– Er staat E 85 Lijsje…wat is er ? Je verbleekt helemaal ?
– Oepss…slik.. dat is niet misselijk zeg. Hoe lang sta je al zo te koop want het lijkt net of het nog een oude gulden prijs is.
– Ik zou het niet weten maar ik ben een volhoudertje en hopelijk kom ik nog ergens goed terecht.
– Bedankt vloot en sterkte ermee en ik loop gelijk door naar een volgende kraam
 
– Hee Lijsje
– Heee Chineesje. Ik sta eens uitgebreid naar je te kijken en je hebt een heel bijzonder bovenrandje aan de binnenkant
– Nou dat zou best eens kunnen Lijsje want qua leeftijd kan ik je bet-bet-bet overgrootmoeder zijn.
– Hoe bedoel je Chineesje ? Of moet ik nu U zeggen ?
– Neen dat hoeft niet hoor. Maar kijk maar…ik buig wat voorover en dan kan je zien dat ik onderop een Yù teken heb en dat hebben er niet zo veel.
– Ja ik zie het….ik zal zorgen dat je voorzichtig mee naar huis wordt genomen en ook dat je een ereplaatsje krijgt in de ‘Chinezenkast’ thuis.
– Bedankt Lijsje en kom je daar nog eens een babbeltje maken ?
– Afgesproken Chineesje !

Dit bericht werd geplaatst in (decor 206) rond LL servies, chinees LL servies, marktplaats, nieuwe aankoop. Bookmark de permalink .