Weer de archieven in

 
Ik was vandaag weer in het Museum Centre Ceramique in Maastricht om opnieuw in het archief v Buren te duiken. Dit was meen ik de 4de keer en je staat er weer van versteld waar je een vorige keer overheen heb gekeken.
Buiten dat ik naar Lijs zocht, heb ik nu speciaal naar decornummers, blindstempels, tuiten en grepen van Mosa servies en de archivering hiervan gekeken. Weer alle mappen doorgeploegd en weer het gevoel dat ik in 1 dag niet alles adequaat kon zoeken. Het zou wel heel fijn zijn om een keer alles mee naar huis te mogen nemen en je tijd ervoor te nemen. Maar dat kan dus niet.
De twee LL weblogboeken had ik voor het Museum meegenomen.
Enkele dingen die me opvielen:
a: foto van een schilder die Nanking servies beschilderd. Ik denk bijwerken maar NIET beschilderen
b: aankondiging van het 1ste LL boekje in VMA archief uit 2005
c: op servies Zwiebel (folder uit 1894) zou ook decor 206 zijn geweest
d: losse deksels werden ook verkocht
 

Dit bericht werd geplaatst in research, tentoonstelling/museum/veiling. Bookmark de permalink .