Mopper de mopper !

Al enkele jaren ga ik 1-2x per zomer even kijken op de Brocante- en Prondelmarkt op het Zand in Brugge. Meestal boek ik dan een nachtje Bed en Breakfast maar dit keer was het handig en redelijk snel aanrijden vanuit mijn Zeeuwse stek. Het was vroeg, heel vroeg toen ik vertrok want bij voorkeur moet je daar toch wel rond 6 uur in de ochtend ter plekke zijn. Lijsje in de rugzak bij me. Tijdens eerdere bezoeken was het mij bekend dat er over het algemeen weinig te Lijzen valt maar ach een bezoekje Brugge is nooit weg.
En inderdaad: er was vrijwel geen Lijs te zien dus Lijsje zat aardig te piepen en mopperen in mijn rugzak dat ze eruit wilde om ‘familie’ te zien. Neen ze is er eigenlijk niet uit geweest dus ik heb ook geen foto.
Ook in vorige jaren ging ik even kijken op de Antiekmarkt in Temploux in de buurt van Charleroi. Heel leuk, heel druk en vaak heel warm daar. Vorig jaar vond ik er nog een grote kantige LL melkkan voor een klein prijsje dus dat was niet verkeerd. Maar deze markt en ook Lille laat ik deze zomer maar voorbij gaan.

Dit bericht werd geplaatst in lijsje op stap, markten. Bookmark de permalink .