Het is me een mormel !


Ik wilde het LL theelichte 3de servies ook nog even opmeten en ik vroeg me af of hij van het grote of kleine model was. Hij is ca 11 cm hoog en lijkt dus in 1ste instantie op het grote lichtje.
Als ik hem eens goed bekijk is het me toch een B keus: de bovenplaat ligt behoorlijk scheef. Ook is de rechter buitenkant schever dan de linker kant. Het voorgat om het vetschuitje in te plaatsen is ook geheel a-symetrisch en is aan de onderkant 9 cm waar de andere lichtjes ca 7.5 cm zijn.
Maar echt hoor: ik blijf er blij mee !
Bij nader inzien twijfel ik aan het model bij het verder opmeten: Ik heb hem samen gefotografeerd met het grote lichtje maar als ik de omtrek meet net onder de greepjes, meet het kleine lichtje 29.5 cm en de grote 34 cm. Het theelichtje 3de servies meet 31 cm.
Aan de onderkant een extra ribbel net als bij het kleine lichtje.
Humm…tussenmaat lichtje ? Of toch voornamelijk een klein model theelichtje ?

Dit bericht werd geplaatst in (decor 720) derde LL servies, research. Bookmark de permalink .