Ja ik ben er uit

Soms vallen LL kwartjes na enige maanden:
Begin juni kocht ik in Zeeland een kleine suikerpot met een iets te groot deksel met een gaatje erin. Ik vermoedde toen wel dat dit deksel iets met een theepot te maken zou hebben maar omdat ik niet thuis was kon ik het dus niet goed opmeten. Ik dacht er verder niet maar aan en het deksel lag enige maanden in mijn kast.
Tot vandaag.
Ik sprak vanmorgen Frank van de Brocante winkel hier in B over zijn aankopen op de Kofferbakverkoop gisteren. Hij had toch ook wat LL gisteren gekocht en het bleek een kleine suikerpot en melkkan te zijn echter zonder deksels. Hij had ze voor een schijntje gekocht en ja jammer van die deksels maar mogelijk kon hij ze als ‘een soort lepelvaasje wel verkopen’. Het leek me van niet.
Ik vertelde dat ik vast nog wel wat losse LL deksels had liggen en ik fietste weer naar huis om ze op te halen. Inderdaad er zwierven nog wat deksels rond in die kast. Ik kwam het deksel met diameter (en gaatje) 6.7 cm tegen en ja dat bleek niet te passen op de items van Frank maar wel op mijn grote (eerder dekselloze) roomkan.
Tja nu past het daar wel mooi maar de combinatie klopt dus eigenlijk niet…
Toen heb ik het deksel ook toch nog even gepast op mijn theepot 9 cm maar daar was hij qua diameter weer te klein voor.

Dit bericht werd geplaatst in (decor 206) rond LL servies. Bookmark de permalink .