Pronkstuk in het Algemeen Dagblad


Vorige week kreeg ik een mail van iemand van het Algemeen Dagblad die vroeg of ik met mijn LL verzameling mee wilde doen met het onderwerp Pronkstuk. In dat item laten lezers hun mooiste stukken thuis zien. Ja dat leek me wel leuk en nadat ik enige kleine voorwaarden had gemeld, zou er een verslaggeefster zich wel bij mij melden. Ook een fotograaf werd op me afgestuurd. Oepss !
Het intervieuw ging per telefoon en de fotograaf stond voor de deur.
Het verslag had ik vooraf te lezen gevraagd en daar diende nog flink wat aan versleuteld te worden want het moest natuurlijk wel zo veel mogelijk kloppen. De fotograaf maakte vele foto’s en mailde mij er 3 van en ik mocht de mooiste eruit kiezen.Toen werd het afwachten.
Ik had het aan vrijwel niemand verteld want ik was best benieuwd naar spontane reacties. De 1ste reactie had ik vanmorgen om 9 uur al beet op een rommelmarkt van de kerk in de regio.
Een uur later kwam ik een bevriend echtpaar met een kraam tegen op een vlooienmarkt ten noorden van Rotterdam. Toeval bestaat wel of niet. In ieder geval ontspon zich een volgende gesprekje nav een Sarrequemines koekdoos op hun kraam:
Ze wist wat ik verzamel en vroeg me: bestaan er ook LL koekdozen ? Ik beaamde dat en gaf met mijn handen ongeveer de maat aan.
Ja, zegt een vreemde vrouw die plotseling achter me stond: en die koekdoos stond vanmorgen in de krant…
Ik maakte me wat klein doch ik kreeg het idee dat die vrouw mij niet door had. Ondertussen maakte ik een sstt gebaar naar kennis en knikte bevestigend.
Rond 16 uur was ik weer thuis en  vond ik wat leuke reacties in mijn mail.
Een heleboel mensen hadden het dus al gezien, alleen ik zelf nog niet want ik lees geen AD. Toen toch nieuwsgierig geworden even naar een buurvrouw en haar krant kreeg ik mee. De foto is in het echie toch wel veel mooier !
En tja…mijn pronkstuk kon ik eigenlijk dus niet laten zien want die staat in Friesland !

Dit bericht werd geplaatst in verzameling. Bookmark de permalink .