Greepje kantig bordje

 
Gisteren zag ik op MP een advertentie met een diep (’18e eeuws’) kantig bordje. Helaas was de foto wat onduidelijk want het greepje viel mij op.
Omdat de aanbieder ook in Friesland woonde en ik daar nog zat, heb ik even navraag gedaan naar de maat en aub een extra foto…want je weet maar nooit tenslotte…
Maat van 20.5 cm werd wel doorgegeven maar extra foto niet, dus ik liet het maar zitten.
Daarnet zie ik pas dat er een extra foto bij de advertentie was geplaatst en zie foto 1. Aan de buitenkant van het greepje (het puntje) zie ik een andere beschildering dan bij mijn eigen bordje in mijn catalogus. Toch maar even al mijn eigen idem bordjes in mijn kast bekeken en ja ik bleek hem er ook tussen te hebben staan. Dus eigenlijk niets bijzonders want greepje zit gewoon wat dichter naar het midden van het bord.
Het model van dit greepje doet mij altijd aan een SNOR denken

Dit bericht werd geplaatst in (decor 726) kantig / Nanking LL servies, research. Bookmark de permalink .