Twijfelgeval

lijsebaylijsebay2
Tja was is het nou ? Chinees of toch Mosa ?  Mosa of toch Chinees ?
Ik kwam deze 12 schotels daarnet op een verkoopsite tegen. De verkoper lijkt ook te twijfelen over de manier hoe hier werd ‘geschilderd’ want hij/zij omschrijft ze als volgt:
**Period: late 19th early 20th century. However this set it is not hand painted (or completely hand painted) and it is one of the first type where was utilized the transfer of the images**
Ik heb ook eerder mijn twijfels uitgesproken over herkomst van dit type kop en schotels: https://langelijs.wordpress.com/2011/01/16/bloem-met-verlengd-takje/
Meestal deden mij de verlengde bloemenrank onderop de schotels EN de wel/niet handmatig lijkende zigzagranden, twijfelen. De bloemenrank is hier duidelijk wel aanwezig; de zigzagranden lijken hier meer op transfertechniek.
Prijs US dollar 480 lijkt me aardig over de top ….en zeker omdat de kwaliteit van het ‘schilderwerk’ hier en daar ZEER matig te noemen is.

Dit bericht werd geplaatst in (decor 206) rond LL servies, chinees LL servies, marktplaats. Bookmark de permalink .