Twee kleine chinese bordjes

002 004
Het was even een kwestie van een lange adem hebben, maar het bordje met diameter 20,5 cm van 24 november heb ik kunnen kopen en kwam vannmiddag binnen. Jammer van de fritting maar het was mij van te voren wel verteld. Fritting bij chinees servies vind ik iets meer acceptabel dan bij Mosa. Maar liever dus niet.
Ik heb een ander bordje erbij gelegd wat iets donkerder is qua versiering. Op de achterkant iets andere bloemranken. Qua kleur doet het rechter bordje me denken aan een bord wat nu in Veenklooster is.
Wat mij opvalt aan het rechter bordje dat alle Lijsje naar de Lotusbloem in de hand kijken. Dit in tegenstelling met de meeste afbeeldingen op Lijs servies waar 2 NAAR- en 2 WEGkijken van de bloem.
NB: Dit was me nog niet eerder opgevallen en ik heb even in mijn Chinezenkast gekeken en ja daar zag ik het toch ook wel voornamelijk dat ze WEGkijken
Wat zou dat zeggen ?

Dit bericht werd geplaatst in chinees LL servies, nieuwe aankoop. Bookmark de permalink .