Het kastje van mijn moeder

lijs   kastjevanmijn moeder
Een vriendin vertelde me vandaag dat er op Zeeland TV een reportage was geweest over 3 dames die prachtig konden schilderen en waar ook een afbeelding te zien was geweest van een kastje met daarin wat Lange Lijs servies. De tentoonstelling was kortgeleden in de kerk van Brouwershaven. Vriendin dacht dat ze wat bekers had gezien.
Ik spitste mijn oren, want altijd leuk voor een verhaal..toch ?
Na wat zoekwerk op Internet naar Uitzending Gemist werd de uitzending gevonden en ik kon wat printscreens maken. Ook de vriendin was zo aardig de beelden te fotograferen en mij toe te mailen.
De schilderes bleek het kastje met herinneringen van haar moeder te hebben geschilderd met oa daarin…2 kantige LL eierdopjes

Dit bericht werd geplaatst in (decor 726) kantig / Nanking LL servies, tentoonstelling/museum/veiling. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

