Opnieuw NASM stempel

Vanmorgen kwam ik op een regionaal rommelmarktje een echtpaar tegen waarvan ik wel eens gehoord hadden dat ze beide bij de HAL hadden gewerkt. Ik bedacht me dat we het nog steeds niet opgehelderde ‘probleem’ hadden van het Lijs servies met onderop een NASM stempel, dus ik vroeg hun ernaar. Neen ze wisten het niet maar ze hadden voor mij wel een ‘personeelsblad’ voor (ex) werknemers van de HAL en daarin konden vragen gesteld worden door lezers. Dus dat gaan we maar eens doen volgende week.
Buiten het feit dat eerder werd gedacht dat dit servies op schepen werd gebruikt of mogelijk verkocht werd als souvenir, dachten zij ook aan relatiegeschenk of servies op kantoor op de wal.
Edit 6/10: vragen konden alleen gesteld worden in het blad door de ex werknemers. Iemand van de redactie meldde me wel dat hij het niet wist. Dus nog steeds onbekend.
Edit 11/10: Ik kom in een mail van 3 jaar geleden de info tegen:
Nederlandsche Amerikaansche Stoomvaart Maatschappij.
Het logo met het vlaggetje is gebruikt van 1873 tot 1896

Dit bericht werd geplaatst in (decor 726) kantig / Nanking LL servies, research. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

