Filter 3de LL servies decor 720

filter3deLL
Ik kreeg net van J een foto van zijn nieuwste aanwinst: een tot nu toe onbekende filter 3de LL servies. Whauw !
Ik vroeg me meteen af waarom de filter hier op een theepotje staat ? Zou het ook een theefilter kunnen zijn ? Ik keek even snel naar de bovenopening (dia 6 cm) van de hoge koffiekan en die blijkt even groot als dit theepotje. Daarna pakte ik even de filter van het (dia 6.5 cm onder) ronde servies om te kijken op welke pot hij het beste zou passen: op geen van beide stond hij stevig.
Een 2de mail van J bracht meteen uitsluitsel: deze filter is kleiner dan de ronde.
Maten: Hoogte 8,5 cm. Boven diameter 8,5 cm. Onder diameter 6 cm en heeft dus dezelfde maat als de filter van het kantige servies.

Dit bericht werd geplaatst in (decor 720) derde LL servies, nieuw serviesdeel, research, van medeverzamelaar. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

