Gehavend…deerlijk gehavend

005
Begin augustus schreef mij een vrouw uit Utrecht:
*Hierbij een foto van het LL servies van mijn oma. Ik zoek een goed huis voor ze. Ze wonen nu in het donker in een kast. Kunt u daarbij helpen ?*
Na het vragen van de overzichtsfoto (zie 12 augustus) vroeg ik de conditie nog na. Dat viel niet mee doch we spraken af dat ik na mijn vakantie even zou komen kijken. Dus dat deed ik vandaag. Het ging mij vooral om het eierstel en hoewel ik dit 5 de LL servies niet verzamel, leek het me toch wel een leuk item om erbij te hebben.
Mbt het eierstel viel het zeker niet mee: er was een stuk uit de voet en een ‘handige’ Harry had het provisorisch weer gemaakt met een stuk hout ertussen en een schroef in de bodem.
Waarom zitten die langwerpige gaatjes in het rekje…voor evt lepeltjes mogelijk ?
Tja wat ga ik ermee doen: wel of niet tussen mijn ronde LL zetten in mijn kast ?
Ik zie in inzending 1 september 2011 een foto van een eierstel en het lijkt Moulen nummer 111 met naam ‘eierstel’ te zijn.
Ondertussen heb ik besloten om te laten restaureren, ik ben toch over een paar weken in het noorden.
Edit: 7-1-14. Ik was bij een serviezen verzamelaar en die hadden inderdaad lepeltjes hangen in het eierstel.

Dit bericht werd geplaatst in nieuwe aankoop, vijfde LL servies. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

