Gehavend maar prachtig hersteld

Ik haalde gisteravond mijn LL eierstel op bij restaurateur Hanne Friederichs die er weer iets prachtigs van had gemaakt. De schroef zit er nog wel in aan de onderkant en het wordt dus niet duidelijk of dit zo hoort. Een andere  verzamelaar schreef me eerder dat, gezien het feit dat het stel zeer fragiel is, het te begrijpen is dat er zo weinig van bekend zijn. Vele stellen zullen ‘in de strijd’ zijn gebleven….

Edit 25/9: ik zie net in een antiekwinkel een idem Mosa eierstel met ander decor en MET schroef. Ik mag foto’s nemen en opmeten en ik zie nu pas dat mijn eigen eierstel niet geheel correct werd hersteld. Wat, natuurlijk zonder voorbeeld vrijwel onmogelijk was. Hij is nu enkele cm lager want het witte gedeelte net onder ‘de ronde schijf’ ontbreekt nu bij mij. De schroef die bij mij ca 1 cm uit de moer piept, is bij dit stel meer kloppend
DSC00034DSC00046

Dit bericht werd geplaatst in research, restauratie, vijfde LL servies. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

