Onlogisch eigenlijk

3de LL
Op MP staat een 12 persoons theeserviesje 3de LL servies te koop.
Ik denk: 12 kopjes bij een heel klein theepotje, eigenlijk behoorlijk onlogisch qua maat.
Maar voordat ik weer iets begin te roepen moet ik toch eerst maar eens even het volume van kopje en theepot bepalen:
1 kopje is 80 ml en in het theepotje gaat ca 600 ml. Dat zou dus inhouden:
– iedereen kreeg hier een 2/3 kopje thee
– men ging in de tussentijd een nieuw potje thee zetten. Om het gezellig te houden is het wel zo leuk om gelijk te drinken met 12 man. Het gevolg is wel dat een gedeelte van de visite een koud bakje dronk en de rest een bakje op temperatuur.
– men gebruikte het als trekpotje en vulde het kopje aan met heet water.
– of gebruikte men in noodgevallen dan maar de grotere koffiekan ?
Nou…ik draaf weer wat door geloof ik…

Dit bericht werd geplaatst in (decor 720) derde LL servies. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

