Ander model gebakschotel 15 cm

Er liep al een tijdje een mailwisseling met A over een kapot botervlootdeksel, een deksel voor de 19 cm hoge theepot en ook had ze belangstelling voor wat bekers. Ze zou vandaag langskomen en zou in ieder geval haar hoge theepot meenemen om te kijken of het gelijmde deksel wat ik nog had liggen, zou passen.
En daarnet was ze hier en ze kwam al gelijk binnen met een vraag: wat is dit nu toch voor een schotel ? Wat pakte ze uit: een gebakschotel met geschulpte rand, rechts op de foto:
DSC00161
Ze wist niet zo goed wat ze ermee wilde en omdat het mij wel leuk leek hem te hebben, stelde ik voor hem voor een ander LL item te ruilen.
De kopen werden gesloten, deksels veranderden van eigenaar, de afgesproken items geruild en we waren allebei tevreden. Deze schotel doet zeer denken aan de schotels met geschulpte rand bij inzending 16/10/13. De maat is diameter 15.5 cm.
Daarna heb ik deze schotel even naast een gewone gebakschotel gefotografeerd en wat viel me toen nog meer op: op de gewone schotel hebben de Lijsjes steeds 2 bloemen in de hand. Toen ook pas zag ik dat ik 4 van deze schotels 15 cm en 2 stuks met slechts 1 bloem in de hand in de kast had staan. Op de rand van de achterzijde van de laatste 2 zie ik ‘kersen zonder takje’, de andere 4 hebben kersen met takje op afstand.
Nou ja…wat je op een druilerige middag al niet allemaal kan ontdekken.
Edit: ik ben in mijn kast maar eens naar al mijn Lijsjes gaan kijken en het blijkt dat op vrijwel alle grote stukken een Lijs staat met dubbele bloem in de hand.

Dit bericht werd geplaatst in (decor 206) rond LL servies, nieuw serviesdeel, nieuwe aankoop, research, zeer zeldzaam. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

