Yess…nu weet ik het eindelijk

Bovenstaande dacht ik toen ik vandaag hier in B in het plaatselijke kringloopwinkeltje voor E 1 een schaal met open oren zag staan.
Neen het was geen Lange Lijs. Maar wel een zelfde model witte schaal met rood decor en ik had wel snel gezien dat er achterop een blindstempel stond.
Ein-de-lijk zou ik in de Moulen Lijsten kunnen herleiden hoe oud deze schaal zou zijn.
Ik ben snel naar huis gefietst en de map gepakt en meteen gezocht naar nummer 241
Algehele deceptie…want nummer 241 was een suikerpotje….dus zzzucht !
De schaal bleek ook een grotere diameter te hebben nl van oor tot oor 30.5 cm. Gewicht was ook anders: Lijs 555 en andere schaal 795 gram.
Mogelijk toch van een andere fabriek ?
DSC00588

Dit bericht werd geplaatst in (decor 206) rond LL servies, research. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

