Beschuit>>Biscuit>>Koek ?

Het modelnummer van de ronde LL Beschuitbus is 171 en hij heet officieel in de Mosa Moulen lijst:’Beschuitdoos rond’
Gisteren kreeg ik een foto in handen van een vierkante Mosa doos met deksel met blindstempel 172 die ik in de Moulen lijst terugvond met de naam:’Beschuitdoos vierkant’. Maten: 14 x 11 cm en 5 cm hoog en zie foto.
Huh ? Deden ze dan ronde beschuiten in een vierkante doos ? Of waren er vierkante beschuiten ?
En ik vroeg me af: Was ruim 100 jaar geleden de benaming voor de beschuiten (voor zover wij die kennen) wel beschuit ?
Was mogelijk beschuit een soort verbastering van biscuit…dus koek ?
Is onze ronde LL beschuitbus eigenlijk niet gewoon: een koekjes pot ?
D150B172K
Edit 4/4/14: in het vBuren archief kwam ik enkele keren deze bovenstaande doos tegen: op foto en als tekst: ‘wafeldoos’.

Dit bericht werd geplaatst in (decor 206) rond LL servies, research. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

