Mosa catalogus 1894

20140519-185520-68120943.jpg
Bovenaan deze lijst staan de beschuitbus rond en vierkant en het valt mij op dat ze beide worden vermeld met een onderschotel. De ronde schotel is me wel duidelijk maar ik ben toch wel erg nieuwsgierig naar de vierkante schotel.
Daaronder staan de melkkannen met de naam Dublin in de maten 0-1-2 en 3 voor resp. de prijs van F 3.10-2.60-2.10 en 1.90. De melkkan maat 00 was er toen al wel maar wordt hier niet vermeld. Het verbaast me dat het lijkt dat deze kannen per dozijn worden aangeboden. Wat moet je nu met 12 melkkannen van dezelfde maat ? Verder zie ik prijzen voor LL melkbekers van 18 en 20 cent. Ook wordt vermeld een melkstel en die zou bestaan uit melkkan met een aantal bekers, maar welke maat melkkan met hoeveel bekers wordt ook niet duidelijk.
Ook zie ik staan: roomkommetjes en dat doet me denken aan de kleine kantige spoelkom die eigenlijk ook een roomkom is.
Wordt hier de vingerkom bedoeld of de lage brede kom van decor 206 ?

Dit bericht werd geplaatst in (decor 206) rond LL servies, research. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

