Gesprek tussen theepot, stroopkan en Lijsje

DSC01499
– Ha Lijsje
– Ha theepot en stroopkan ! Wat staan jullie er beteuterd bij ?
– Tja Lijsje dat is nogal een lang verhaal…
– Vertel maar eens en wat ziet de theepot er raar uit met dat deksel ?
– Nou het zit zo: wij stonden vanmorgen op een kraam op een antiekmarkt samen met een koffiekan 19 cm en nog wat schotels. De vrouw die ons bekeek, greep als eerste naar mij..de stroopkan. Ze bekeek mij goed en eigenlijk zette ze mij meteen weer neer want tja ik zie er toch wat gehavend uit. Toen keek ze naar de theepot en ik zag haar ogen oplichten. Ik wilde haar nog uitleggen dat mijn deksel daar lag maar ze siste snel: sssttt..mond houden!…en ze kocht deze theepot. Daarna liepen ze weg en daar stond ik toen moederziel alleen zonder deksel en dat was geen fijn idee met al die regen verwachtingen. Maar ik kreeg het idee dat ze het toch niet leuk vonden want na een half uurtje waren ze er weer en werd ik ook gekocht.
En vandaar dat we nu beide op de foto te zien zijn, samen met jou
– Tjonge wat een verhaal zeg. En wat nu met dat deksel ?
– Nou we hebben het even besproken en we wilden het nu toch maar zo houden. Het gevolg zal zijn dat we beide wel een andere bestemming zullen krijgen maar ja dat is niet anders.
– Eigenlijk vind ik het geen zicht hoor maar goed, als jullie het zo willen dan doen we dat. Ik hoorde ook al dat er mails en telefoontjes over de theepot binnenkomen, dus je valt wel op. Dus goede reis tzt !
– Dag Lijsje.

Dit bericht werd geplaatst in (decor 206) rond LL servies, lijsje op stap, markten. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

